سیاسی

گزارش زمان نیوز از آخرین فعالیت های دکتر محمد عنبری دبیر کل قرارگاه استراتژیک جنگ نرم ثائر

باخبر شدیم از دکتر عنبری از فعالین گام دوم انقلاب و ایدیولوژیست های جنگ شناختی و مطالعاتی حوزه سایبری اخیرا در مقابل هجمه های دشمن و تحلیل و آنالیز فعالیت های رسانه ای شبکه های معاند فعالیت های جدی را در مجموعه فرهنگی ثائر داشته است.

 

مطابق گزارش حاصله از آخرین ارزیابی گروه ها و تشکیلات رسانه ای انقلابی کشور می توان ثائر را یکی از پیشرو های علمی تحقیقاتی میدانی و استراتژیک معرفی کرد گه از گسترده ترین و تعمق بخش ترین ساختار های مردمی نخبگان بعد از انقلاب است که جهت گفتمان امامین انقلاب نقش بسزایی را برعهده دارند .

این ساختار غیر حزبی کشور در اهتمام به فرمایشات رهبری تا اکنون توانسته با ایجاد تفکر سیستمی و مدیریت رسانه و سایبری خود را سرباز امر ولی فقیه دانسته و فعالیت های شاخصی را پیش ببرد.

عنبزی معتقد است امروزه رایانش ابری، امنیت فضای مجازی و امنیت سایبری اخیراً پیشرفت چشمگیری در عرصه جنگ رسانه ای داشته است. اینترنت اشیا در بخشهای مختلف زندگی از جمله اتوماسیون خانه هوشمند، برنامه ها ی کاربردی تجاری ، شهرهای هوشمند و نظارت بر محیط زیست ظهور یافته است و ایجاد چارچوب های ارائه خدمات جدید را فراهم نموده است.

گسترش و توسعه نوین در عرصه‌ الکترونیک و رایانه سبب ایجاد انواع برنامه‌های الکترونیکی و رایانه‌ای و تلفن همراه شده است
قابل توجه است که این تحولات نوین و دردسر ساز تغییرات زندگی بشری را چندین برابر سریعتر و در عین دسترسی های علوم داده و شناختی را آسان‌تر کرده اما در واقعیت شبکه های بی سیم و هوشمند باز و در دسترس هکرها و برنامه نویسان هستند و توپولوژی را دائماً با پیوستن و خروج گره ها به شبکه در زمان واقعی تغییر میدهند. فقدان ابزارهای مدیریت رسانه و سایبری متمرکز جامعه را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر می کند. حملات سایبر ی پیچیده تر و شناسایی آنها سخت تر می شود زیرا هکرها از تکنیکهای پیشرفته برای سرقت داده های حساس استفاده می کنند ( Bakhsh و همکاران، 2023 .)نباید در مورد تکنولوژی فناوری‌های هوش مصنوعی غافل باشیم نت و شبکه‌های پیام رسان موجب رشد و ترقی آگاهی هر جامعه در صورت تبیین حقایق و اطلاعات صحیح و کارامد می باشد ولی اثرات جانبی مهمتری دارد که شاید عموم جامعه بی خبر باشند.

مثالی از هژمونی آمریكا در عرصه رسانه فیلم‌هایی كه آمریكا تولید می‌كند بر افكار عمومی تأثیر می‌گذارد و باور پذیری در سطح جوامع با سیاست پنهان ایجاد می‌کند . کشور ژاپن تمام سنتی است؛ اما آنها هم تاثیر از پوشش و ظاهر تا فرهنگ غنی به واسطه رسانه مجازی فاصله گرفتند.

دکترین رسانه آمریكا در حال ایجاد فرهنگی بین المللی برای مردم جهان هستند البته با استراتژی مشخص و تعیین شده تا بتواند با تبعیت در بطن جوامع دیگر از فرهنگ تزریق شده خواسته‌های خود را از طریق رسانه‌ها به مردم القا كند. این مسئله سبب می‌شود حتی فروش بعضی از محصولات از طریق شناسایی نحوه فکر کردن جوامع و در پی آن تزریق تفکرات و حتی تبلیغات صورت می‌گیرد و این بخشی از فرهنگ‌سازی رسانه‌های آمریكایی در جهان است. که به کمک الگوریتم های هوش مصنوعی در حال رشد و گسترش می باشد.

در آخر از فعالیت های قرارگاه جنگ نرم ثائر می توان تشکیل کارگروه‌های تخصصی نخبگانی در کاربرد هوش مصنوعی در مقابله جنگ نرم و اهتمام به بیانیه پر ارزش گام دوم انقلاب،استفاده از روش‌ها و تکنیک های نوین در فضای سایبر و رسانه ،ایجاد حلقه های آموزشی منظومه فکری معظم له و برگزاری اردوهای جهادی متعدد با سبک الگوی زندگی اسلامی و بهره گیری از الگوی استقامت اسلامی و ابهام زدایی و تشکیل مرکز مطالعات تحقیقات و توسعه حوزه رسانه نام برد.

قرارگاه ثائر با بیش، از چهار سال فعالیت مستمر بعد از بیانیه گام در بهمن ۹۷ و تعمق بخش در اهتمام به گام دوم توانسته توجه قابلی را سطح اجتماعی جامعه پردازی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا