سخن پیامبران :  

تبلیغات
  ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان مهرماه تمدید شد
  معاون استاندار تهران: حمایت بانک ملی ایران از بنگاه های اقتصادی، سرلوحه نظام بانکی است
  تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب ایجاد 36 هزار اشتغال جدید در مناطق روستایی گردیده است
  ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی؛ پرداخت تسهیلات از هفته آینده
  تخریب مهرشاد سهیلی در فضای مجازی
  کمک هزینه مستاجران با تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن بانک آینده
  حمید رضا شکر زهی در نشست خبری اعلام کرد؛ شرکت مه خاتون کاسپین طراحی و اجرای پلاتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال را انجام می دهد / مدرک آموزش فنی حرفه ای رمز ارز را با فناوری بلاکچین اعطا می کنیم
  مدیر عامل شرکت هلدینگ و استارتاپ مه خاتون کاسپین: شبکه اطلاعاتی خود را با ما ایمن کنید/ برگزاری دوره های آموزشی با اعطای گواهینامه معتبر/ با پلتفرم های ما آگاهانه و ایمن معامله کنید
  در ادامه حمایت از کادردرمان کشور صورت گرفت
  برگزیدگان نخستین مسابقه عکاسی «فریم» در ایرانمال تقدیر شدند

کد خبر : 255
آجرلو در گفتگو با پرس آنلاین:
لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
پرس آنلاین:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی کشور گفت: برای اجرای نظام تحول باید ببینیم نظام آموزشی فعلی چقدر جوابگواست و آیا طیف مجریان آموزشی آنقدر قوت علمی دارند که بتوانند آن را اجرا کنند.

فاطمه آجرلو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پرس انلاین افزود: نکته مهم دیگر در نظام آموزشی کشور دروسی است که تدریس می شود. در واقع باید بررسی کنیم که این دروس چقدر غنی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دروس آزمایشگاهی که در دانشگاهها  تدریس می شوند پاسخگوی نیاز امروز دانشجویان نیستند و آیا آنقدر به روز هستند که بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند.
آجرلو گفت: برای تحول در نظام آموزشی باید بدانیم که خروجی دانشگاهها چقدر کارآمد هستند و اینکه آیا دروسی که تدریس می شوند همه ترجمه هستند یا تالیف و چه میزان کاربردی هستند. زمانی که بتوانیم به تمام این سئوالات پاسخ دهیم می توانیم به تحول بنیادین در نظام آموزشی دست بزنیم.
وی با اشاره به ضرورت های اجرای مهندسی فرهنگی در کشور گفت: مهندسی فرهنگی باید با گفتمان و ادبیات علمی تری بیان شود. در حوزه فرهنگ باید راه های دستیابی به اهداف واصول فرهنگی شناسایی شود. این حوزه یک موضوع مادی نیست که مانند یک بیماری بر اساس یک فرمول مشخص به درمان آن بپردازیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حوزه فرهنگ هم باید حوصله داشت و هم باید برنامه های مدون مانند حلقه های به هم پیوسته  طراحی کرد. در عین حال باید از کارهای جزیره ای و موازی که هزینه بر است خودداری کرد.
وی با تاکید بر این نکته که حوزه فرهنگ نیاز به آسیب شناسی صحیح و پالایش درست گذشته و بررسی وضعیت موجود، دارد، اظهار داشت: ما می توانیم بر مبنای تجربه گذشته و وضع موجود، برنامه ها را بر اساس مهندسی فرهنگی به صورت جامع ببینیم و تمام دستگاهها و متولیان امر فرهنگ را در این مجموعه در نظر بگیریم.
آجرلو با اشاره به این موضوع که برای مهندسی فرهنگی باید از نظرات همه دست اندرکاران بهره برد، گفت: حوزه علوم انسانی حوزه ظریف و مهمی است و مهندسی فرهنگی نیز استاد خود را می طلبد و نیاز به عقل جمعی دارد. یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از بحث های فرهنگی جواب ندهد و خروجی آموزش و پرورش مطلوب نباشد نیز همین برخوردهای سلبی و یا چکشی است. به عنوان نمونه بسیاری از موضوعات نتوانسته اند خلاء فرهنگی بوجود آمده را پر کنند و به یک معضل فرهنگی بدل شدند و طرح های مختلفی مثل عفاف و حجاب یا مد و لباس متاسفانه اجرایی نشده است.


لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
چاپ این صفحه
لینک ها