فرهنگی هنری

ساخت ۹ منزلگاه در بزرگراه همدان ـ سهرورد با محوریت ابن‌سینا و سهروردی

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که برای بزرگداشت شیخ‌الرئیس بوعلی سینا داریم، پروژه ساخت منزلگاه‌های مشترک در بزرگراه حکمت همدان ـ سهرورد و ساخت بنای یادبود در این دو شهر برای بزرگان است.

 

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در حاشیه نشست خبری بزرگداشت ابن سینا به خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در پیوند دو جریان حکمی مشاء و اشراق در حاشیه بزرگراه حکمت سهرود به همدان قرار است مسیری به هم متصل شود و در آن ۹ منزلگاه با فاصله تدارک دیده شود.

وی در ادامه افزود: این منزلگاه‌ها متناسب با موضوعات علمی بزرگان قرار است طراحی و معماری شود. در حال حاضر در سهرورد کلنگ ساختمان بنای یادبود سهروردی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی زده شده و بنابراین دست کم ظرف یک ماه آینده ما ساخت بنای یادبود را شروع می‌کنیم و از آنجا تا همدان که نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر است، منزلگاه‌ها در دو طرف بزرگراه ایجاد خواهند شد.

شالویی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این طرح این است که بخش خصوصی در آن فعالتر از دولتی است، گفت: امیدوارم با حضور بخش خصوصی این منطقه پررونق‌تر شود. ما روز گذشته جلسه‌ای مشترک نیز با استانداری‌های زنجان و همدان داشتیم، آن‌ها هم اقداماتشان را شروع کردند و هر دو استان کاملا فعال هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این پروژه است و دبیرخانه آن هم در همین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دایر شده و طرح مطالعاتی‌اش مکتوب در اختیار پژوهشگاه فرهنگ، اندیشه و ارتباطات قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت: این طرح برای ما بسیار مهم است عملیات ساخت و ساز همین امسال شروع شده و بنای یادبود نیز در حال ساخت است ما امیدواریم فعلا در مبدا و مقصد این پروژه دو بنای یادبود ساخته و حدفاصله آن‌ها هم بقیه منزلگاه‌ها شکل بگیرد. مثلا قرار است منزلگاه‌ها با عناوین طب سنتی در نزدیکی همدان، حکمت اشراق، عرفان و … باشد که حال جزئیات آن در آینده به تناسب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا