اخبار فرهنگی هنری

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد.

 سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

سعیدی زاده افزود: بالغ بر ۵۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار می‌شود، ۴۵ گروه با ۴۵۰ اجرای تئاتر در اردیبهشت ماه سال جاری انجام می دهند. قطعا یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است بر همین اساس این جریان باید حرفه‌ای و مردمی باشد. در دوره بعد قرار است به بعد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) بیشتر از گذشته پرداخته شود و جشنوراه فیلم رضوان را امسال به صورت تخصصی خواهیم داشت.

*برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام
فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم درباره برگزاری جشنواره‌های تئاتر رضوی گفت: در جشنواره بیست و یکم سعی کردیم آثار راه‌یافته به بخش نهایی در شهر‌های مختلف برای مخاطبان اجرا شود.

فرهاد قائمیان افزود: در تئاتر رضوی بخش تئاتر کودک ۸ اثر، بخش خیابانی ۱۷ اثر در ۱۵ استان و صحنه‌ای ۱۷ اثر در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی همچنین گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم تا بتوانیم شاهد برگزاری یک رویداد مهم در سطح جهان اسلام باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا