سخن پیامبران :  

تبلیغات



  حسنی: نیش خبرنگار برای جامعه لازم و خوشایند است/ اصحاب رسانه امنیت خاطر را به مردم هدیه داده‌اند
  اجرای طرح "کاهش آلودگی" از اول آبان در کل پایتخت/ به خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد نمی دهیم
  خودروسازان ملکف به اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی هستند/قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند/آغاز اجرای فاز سوم استانداردهای٨٥ گانه خودرو از اول دی امسال
  اوراق بیمه‌ای و ریسکی در بورس منتشر می‌شود
  هدف ما تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوری‌های صنایع مالی و بانکی منطقه است
  از مسکوت ماندن 130 پرونده برج باغ تا ساخت 70 مال جدید در منطقه یک
  همایش ظرفیت‌های انقلاب، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی برگزار می شود
  مسعود افشانی: جشنواره نورنگار برای خود مسئولیت اجتماعی قائل است/تصمیم داریم ایران را توسط عکس و تصویر معرفی کنیم
  آمریکا با فشار اقتصادی و تحریم می خواهد مردم را در تنگنا قرار دهد
   عليرضا بلگوري؛ صيانت از سلامت و ثبات بانک بزرگترين وظيفه ما در اين مقطع زماني است

کد خبر : 255
آجرلو در گفتگو با پرس آنلاین:
لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
پرس آنلاین:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی کشور گفت: برای اجرای نظام تحول باید ببینیم نظام آموزشی فعلی چقدر جوابگواست و آیا طیف مجریان آموزشی آنقدر قوت علمی دارند که بتوانند آن را اجرا کنند.

فاطمه آجرلو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پرس انلاین افزود: نکته مهم دیگر در نظام آموزشی کشور دروسی است که تدریس می شود. در واقع باید بررسی کنیم که این دروس چقدر غنی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دروس آزمایشگاهی که در دانشگاهها  تدریس می شوند پاسخگوی نیاز امروز دانشجویان نیستند و آیا آنقدر به روز هستند که بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند.
آجرلو گفت: برای تحول در نظام آموزشی باید بدانیم که خروجی دانشگاهها چقدر کارآمد هستند و اینکه آیا دروسی که تدریس می شوند همه ترجمه هستند یا تالیف و چه میزان کاربردی هستند. زمانی که بتوانیم به تمام این سئوالات پاسخ دهیم می توانیم به تحول بنیادین در نظام آموزشی دست بزنیم.
وی با اشاره به ضرورت های اجرای مهندسی فرهنگی در کشور گفت: مهندسی فرهنگی باید با گفتمان و ادبیات علمی تری بیان شود. در حوزه فرهنگ باید راه های دستیابی به اهداف واصول فرهنگی شناسایی شود. این حوزه یک موضوع مادی نیست که مانند یک بیماری بر اساس یک فرمول مشخص به درمان آن بپردازیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حوزه فرهنگ هم باید حوصله داشت و هم باید برنامه های مدون مانند حلقه های به هم پیوسته  طراحی کرد. در عین حال باید از کارهای جزیره ای و موازی که هزینه بر است خودداری کرد.
وی با تاکید بر این نکته که حوزه فرهنگ نیاز به آسیب شناسی صحیح و پالایش درست گذشته و بررسی وضعیت موجود، دارد، اظهار داشت: ما می توانیم بر مبنای تجربه گذشته و وضع موجود، برنامه ها را بر اساس مهندسی فرهنگی به صورت جامع ببینیم و تمام دستگاهها و متولیان امر فرهنگ را در این مجموعه در نظر بگیریم.
آجرلو با اشاره به این موضوع که برای مهندسی فرهنگی باید از نظرات همه دست اندرکاران بهره برد، گفت: حوزه علوم انسانی حوزه ظریف و مهمی است و مهندسی فرهنگی نیز استاد خود را می طلبد و نیاز به عقل جمعی دارد. یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از بحث های فرهنگی جواب ندهد و خروجی آموزش و پرورش مطلوب نباشد نیز همین برخوردهای سلبی و یا چکشی است. به عنوان نمونه بسیاری از موضوعات نتوانسته اند خلاء فرهنگی بوجود آمده را پر کنند و به یک معضل فرهنگی بدل شدند و طرح های مختلفی مثل عفاف و حجاب یا مد و لباس متاسفانه اجرایی نشده است.


لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
لوازم اجرای تحول در نظام آموزشی/ توان نظام آموزشی سنجیده شود
چاپ این صفحه
لینک ها