سخن پیامبران :  

تبلیغات

کد خبر : 13093
در نشست همگرایی ایران خودرو با سازندگان محصول پروژه K132 مطرح شد:
قیمت تمام شده چالش اصلی صنعت خودرو / رونمایی از خودرو۱۲۵ k در آینده نزدیک
مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن تاکید بر ضرورت ارائه محصولات جدید به کشور گفت: بعد از پروژه k۱۳۲، در آینده نزدیک از خودروی k۱۲۵ رونمایی خواهیم کرد.

فرشاد مقیمی امشب در جمع فعالان صنعت خودرو و قطعه درباره عملکرد شرکت ایران‌خودرو در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر تیراژ روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰دستگاه خودرو به تثبیت رسیده که بر همین اساس تا ششم تیر ماه امسال با ۲۵درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع تولیدات ما به ۱۲۰هزار دستگاه خودرو رسیده است.

مقیمی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون ۸۲هزار دستگاه نیز روانه بازار کرده‌ایم که حجم فروش ما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷درصد رشد کرده است.

وی درباره تعداد خودروهای کسری و معوق شرکت نیز گفت: تعداد خودروهای کسری ما از ۱۰۰هزار دستگاه در تیر ماه سال۹۸ به ۴۷هزار دستگاه در سال جاری کاهش یافته و تعداد خودرو‌های معوق نیز با ۷۰درصد کاهش به ۶۲هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه k۱۳۲ اشاره کرد و گفت: این خودرو با گیربکس شش سرعته ساخت داخل تولید شده که گیربکس اتوماتیک آن نیز به زودی تولید خواهد شد؛ ضمن اینکه امروز 92درصد این خودرو داخلی‌‌سازی شده اما در زمان تحویل آن به خودکفایی بیشتری خواهیم رسید.

مقیمی در پایان با بیان اینکه همت ایران‌خودرو در عرضه محصولات جدید به بازار است، از رونمایی خودروی k۱۲۵ در آینده نزدیک خبر داد.

قیمت تمام شده چالش اصلی صنعت خودرو / رونمایی از خودرو۱۲۵ k در آینده نزدیک
مدیرعامل ساپکو:چالش اصلی صنعت خودرو قیمت تمام شده است
عادل پیرمحمدی در نشست همگرایی با سازندگان محصول پروژه K132 با بیان این که این خودرو شباهتی با خودروی ۳۰۱ ندارد، اظهار داشت: تمام قالب های فلزی این خودرو در داخل کشور ساخته شده و در مقایسه با پروژه های پیشین از وسعت، ابعاد و عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل ساپکو تاکید کرد: اگر از صنعت خودروی کشور حمایت واقعی صورت گیرد، توسعه محصول عملی شده و در نتیجه، انتظار مردم برآورده خواهد شد.

وی با اعلام این که بیش از ۱۵۰ قطعه ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو مشارکت دارند، اضافه کرد: محصول پروژه K132 پلتفرمی کاملا ایرانی است که بیشتر قطعات آن تغییر یافته و در بخش هایی چون برق و الکترونیک، تریم ها و ... قابل قیاس با خودروی ۳۰۱ نیست.
مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که طراحی این خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: اگرچه ما مخالف مشارکت با خارجی ها در انتقال دانش فنی نیستیم، این خودروی جدید بدون مشارکت حتی یک درصد کمک شرکت های خارجی به نتیجه رسیده است.

پیرمحمدی در ادامه مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان صنعت قطعه سازی را نقدینگی عنوان کرد و افزود: این سازندگان تمام قوای خود را برای تحقق خودکفایی به کار گرفته اند و مسائل مرتبط با مواد اولیه، پتروشیمی، فولاد، صنایع الکترنیک و کامپوننت ها به این صنعت ارتباطی ندارد.

وی در پایان از همیاری قطعه سازان در تحقق اهداف صنعت خودرو قدردانی کرد و خواستار احقاق حق این صنعت با واقعی سازی قیمت ها شد.


قیمت تمام شده چالش اصلی صنعت خودرو / رونمایی از خودرو۱۲۵ k در آینده نزدیک
قیمت تمام شده چالش اصلی صنعت خودرو / رونمایی از خودرو۱۲۵ k در آینده نزدیک
چاپ این صفحه
لینک ها