سخن پیامبران :  

تبلیغات





کد خبر : 10948

فعالیت اکثر برندهای اروپایی بدون مجوز است
زمان نیوز:عضو انجمن صنایع پوشاک ایران درباره تعداد برندهای مجوز گرفته در کشور هم گفت: تا به حال تنها 17 برند پوشاک توانستند مجوز فعالیت در کشور را بگیرند که در این 17 برند نامهای آشنا و معروف کمتر دیده می شود و اکثر برندهای ایتالیایی و اسپانیایی و بعضا آمریکایی که در بازار می بینید هیچکدام با مجوز فعالیت نمی کنند.

مجید افتخاری رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و صادرات پوشاک در نشست خبری مشکلات صنعت پوشاک عنوان کرد: تنها پنج روز تا انتخابات باقی مانده در حالی که لیست کاندیداها هنوز به صورت کامل به مغازه‌ها و تولیدکنندگان اعلام نشده ،سامانه اصناف مشخصات اصناف و کاندیداها را تازه شب گذشته بر روی سامانه قرار داده است و این یک تخلف بزرگ است.

وی ادامه داد:وزارت صنعت نیز تخلف کرده است و لیست ناقص تحویل ما داده است طبق قانون اتحادیه‌ها باید در زمان انتخابات با یک فراخوان که یا به صورت چاپ در روزنامه‌های کثیرالانتشار و یا به صورت پیامکی به اعضا اطلاع داده می‌شود برای انتخابات آماده شوند اما به یک پیامک اکتفا شده.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و صادرات پوشاک از حضور تولیدکنندگان بی سوادو افراد بی صلاحیت در انتخابات اشاره کرد و گفت:آقایان به دستور مجلس شورای اسلامی مبنی بر هیچ عضو هیئت مدیره‌ای چهار دوره نمی‌تواند در هیئت مدیره باشد و عدم وجود کارمندان اصناف در لیست کاندیدا توجهی ندارند و همچنان در انتخابات شرکت میکنند.

وی گفت:باید جرائم سنگینی برای واردات غیر قانونی پوشاک در نظر گرفته شود چراکه یک میلیارد دلار پوشاک وارد کشور می‌شود که از این میان تنها ۱۰ میلیون دلار سهم کالاهایی است که از مبادی قانونی به کشور می رسد و مابقی به کالاهای قاچاق اختصاص دارند.

افتخاری ساخت شهرک پوشاک را بستر مناسبی برای تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت ها با افتخار حمایت از ساخت ایران را مطرح می کنند در حالی که خود واردکننده پوشاک به شمار می روند؛ در حالیکه برخی مسئولان به محض اینکه صدور یک دستورالعمل آن را در مجامع مختلف مطرح می کنند؛ در حالی که برای اجرای آنها موانع زیادی وجود دارد.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران با اشاره به تخلفات اتحادیه پوشاک گفت: برندهای خارجی نقاط ضعف تولیدات ما را درک کرده اند و همگی روی لباس های کودک، زنانه و مردانه تمرکز کرده اند و این در حالیست که اتحادیه بایستی به فکر حمایت از اعضای خود باشد نه برندهایی که قرار است فقط بازار را از دست تولیدکنندگان داخلی ما بیرون بیاورد.

وی گفت:چنانچه برند های خارجی شرایط یکسانی از نظر پرداخت عوارض، مالیات و باقی هزینه های دولتی با ما داشته باشند ما هیچ مشکلی با فعالیت برندهای خارجی در کشور نداریم.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران درباره تعداد برندهای مجوز گرفته در کشور هم گفت: تا به حال تنها 17 برند پوشاک توانستند مجوز فعالیت در کشور را بگیرند که در این 17 برند نامهای آشنا و معروف کمتر دیده می شود و اکثر برندهای ایتالیایی و اسپانیایی و بعضا آمریکایی که در بازار می بینید هیچکدام با مجوز فعالیت نمی کنند.
فعالیت اکثر برندهای اروپایی بدون مجوز است
فعالیت اکثر برندهای اروپایی بدون مجوز است
چاپ این صفحه
لینک ها